Rugklachten? Blijf er niet mee rondlopen

Een goede diagnose is essentieel

Chiropractie voor elk gewricht

Goed bewegen is onze zorg

Kinderchiropractie voor een goede start

arrow

Nekpijn

Naast rugpijn zijn nekklachten de meest geziene klachten binnen onze praktijk. Deze klachten zijn gelokaliseerd in de nek- en schouderregio en gaan in de meeste gevallen gepaard met hoofdpijn, een verkrampt gevoel in de spieren van de nek en schouders, pijn tussen de schouderbladen en uitstralende pijn in de armen. In een klein aantal gevallen hebben patiënten naast nekpijn ook aangezichtspijn, tinitus (oorsuizing) en/of duizeligheid.

Nekklachten kunnen verschillende oorzaken hebben. Veruit de meest voorkomende oorzaken zijn stress- of houdingsgerelateerd. Een hele werkdag krom voor je beeldscherm zitten doet de nek natuurlijk geen goed! Daarnaast kan er in de nek slijtage optreden wat vervolgens weer tot klachten kan leiden. Ook door een toename van het aantal ongelukken in het verkeer zien wij steeds vaker patiënten met nekklachten.

Het vinden van de oorzaak van de klachten is een belangrijk onderdeel tijdens het onderzoek van de chiropractor. Bewegingsbeperkingen in de nek kunnen door specifieke mobilisatietechnieken grotendeels worden verholpen. Tevens kunnen wij middels tips en/of gerichte oefeningen klachten in de toekomst verminderen of volledig voorkomen. Preventie behoort zeker tot ons takenpakket. Van nekpijn afkomen is een ding, zorgen dat het niet terugkomt een ander!

VEEL VOORKOMENDE KLACHTEN

3555 HG  Utrecht
info@chiropractie-kramer.nl

OPENINGSTIJDEN